بهترین ایزوگام بازار

بهترین ایزوگام بازار

ایزوگام عایقی است که برای محافظت ساختمان در برابر نفوذ رطوبت، برف و باران، گرما و غیره به کار می‌رود. هنگامی که ایزوگام نصب می‌شود، حداقل باید ۱۰ سال عمر مفید داشته باشد و بتواند مانع از ورود موارد ذکر شده به درون ساختمان شود، اما هر ایزوگامی برای عایق کاری ساختمان مناسب نیست. برای یک پروژه باید از بهترین ایزوگام بازار استفاده کرد، ولی چگونه باید این نوع ایزوگام را بشناسیم؟ با ما در این مقاله از ایزوگام ایران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در رابطه با بهترین ایزوگام بازار و عوامل مرتبط با آن در اختیار شما قرار دهیم.

نکاتی برای شناخت بهترین ایزوگام بازار

شناخت بهترین ایزوگام بازار (برای سقف و غیره) از طریق بررسی و مقایسه محصولات برندهای مختلف با یکدیگر و همچنین بررسی وجود یا عدم وجود استانداردها امکان‌پذیر است. در هنگام خرید ایزوگام برای اینکه بهترین ایزوگام بازار را بشناسید باید به نکات زیر دقت کنید:

خرید بهترین ایزوگام بازار از شرکت مناسب

برای خرید بهترین ایزوگام بازار، باید به سراغ برندهای معتبر و با سابقه رفت. برندهایی که کیفیت محصولات آن‌ها تضمین شده باشد و دارای محصولات پرفروش بازار باشند.

بررسی نبود بریدگی روی ایزوگام

در هنگام خرید ایزوگام باید به شدت به این نکته توجه کرد و به دقت به دنبال بریدگی‌های احتمالی روی ایزوگام گشت. هرگونه بریدگی روی ایزوگام باعث می‌شود تا رطوبت و آب به زیر آن نفوذ کند و به مرور زمان باعث پوسیدگی و از بین رفتن ایزوگام می‌شود.

 بررسی جنس ایزوگام

جنس ایزوگام نیز یکی از موارد مهمی است که باید بهترین نوع آن در بهترین ایزوگام بازار دیده شود. برای بررسی جنس ایزوگام، کافی است که تکه‌ای از آن را در فریزر قرار دهید و بعد از چند ساعت خارج کنید. در صورتی که با خم کردن، ایزوگام دچار شکستگی شد، جنس آن نامرغوب است.

نکاتی برای شناخت بهترین ایزوگام بازار

بررسی بوی ایزوگام

درست است که در ساخت ایزوگام از مواد نفتی مانند قیر استفاده می‌شود و هیچ ماده نفتی‌ای بوی خوش نمی‌دهد ولی اگر ایزوگامی که خریداری کرده اید در همان ابتدای کار بوی بدی می‌دهد، به این معنی است که ایزوگام دارای جنس مناسبی نیست.

 بررسی کشسانی بودن ایزوگام

ایزوگام باید تا حد قابل قبولی کشسان باشد. ایزوگام را بکشید؛ اگر به سرعت پاره شد، نامرغوب است و باید به دنبال برند دیگری به عنوان بهترین ایزوگام بازار باشید.

ایزوگام دارای نشان استاندارد باشد

کاملاً مشخص است که اولین مورد از ملزومات اینکه یک ایزوگام بهترین ایزوگام بازار باشد این است که دارای نشان ملی استاندارد بوده و تاییدیه‌های فنی را کسب کرده باشد.

بررسی وزن ایزوگام

وزن ایزوگام باید حداقل ۳۸ کیلوگرم باشد. البته بسیاری از برندهای بازار حدود ۴۲ کیلوگرم وزن دارند.

تطابق نوع ایزوگام و نوع کاربرد

فرض کنید از شرکت یا فروشگاهی درخواست بهترین ایزوگام برای تزیین ساختمان را داشته اید و آن‌ها به شما ایزوگامی با روکش آلومینیومی تحویل داده اند! مشخصا این نوع ایزوگام بهترین ایزوگام بازار برای تزیین نبوده و همچنین فروشندگان نیز به احتمال بسیار زیاد در کار خود حرفه ای نبوده اند. همچنین اگر به جز ایزوگام قصد خرید آسفالت را دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید آسفالت، از انواع مدل‌ها و قیمت‌های آن آگاه شوید.

ویژگی‌های بهترین ایزوگام بازار

برخی دیگر از ویژگی‌های بهترین ایزوگام بازار به شرح زیر است:

  • قیمت ایزوگام
  • بررسی ضخامت ایزوگام
  • بسته بندی مناسب
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب
  • استفاده از قیر ۶۰/۷۰
  • استفاده از تیشو ۶۶
  • ایزوگام مرغوب با تا کردن نمی‌شکند
  • مقاومت در برابر اسیدها و گازها

در ادامه به توضیح هر یک از موارد فوق می‌پردازیم:

قیمت ایزوگام

قیمت ایزوگام با توجه به موارد متعددی مانند تعداد لایه‌ها، مواد اولیه، کاربرد و غیره تعیین می‌شود. بهترین ایزوگام بازار ایزوگامی که قیمتی معقول و منطقی داشته باشد.

ویژگی‌های بهترین ایزوگام بازار

بررسی ضخامت ایزوگام

در زمان خرید ایزوگام مرغوب باید به این نکته توجه داشته باشید که ایزوگام ۴ میلی متر ضخامت داشته باشد. هم‌چنین اطلاعات محصول و لیبل برند روی ایزوگام موجود باشد.

بسته بندی مناسب

بسته بندی ایزوگام باید دارای وکیوم و شیرینگ باشد.

استفاده از مواد اولیه مرغوب

یکی از مواد اولیه ساخت ایزوگام، الیاف پلی استری است. این الیاف باید دارای کیفیت مناسبی باشند تا نفوذ ناپذیری و کشسانی مناسبی برای ایزوگام فراهم کنند.

استفاده از قیر ۶۰/۷۰

این نوع قیر مخصوص عایق کاری است و آب و رطوبت به سختی به آن نفوذ می‌کند. هر برندی که خود را تولید کننده بهترین ایزوگام بازار می‌داند، باید از این نوع قیر در محصولاتش استفاده کرده باشد.

استفاده از تیشو ۶۶

ایزوگام‌های دو لایه علاوه بر پلی استر و قیر از یک لایه تیشو هم بهره مند هستند که بهترین نوع تیشو، تیشو ۶۶ است.

ایزوگام مرغوب با تا کردن نمی‌شکند

ایزوگام ابتدا به صورت لوله است و سپس روی سطح مورد نیاز پخش می‌شود. بنابراین اگر دچار چنین شکستگی شود، امکان نفوذ آب و رطوبت فراهم می‌شود.


مقاومت دمایی در برابر گرما تا ۱۲۰ درجه و در برابر سرما تا منفی ۵ درجه است و نقطه اشتعال آن باید حداقل دمای ۲۵۰ درجه باشد.


مقاومت در برابر اسیدها و گازها

ایزوگام مرغوب باید در مقابل اسیدها و گازها مقاوم باشد تا تحت تاثیر اکسیداسیون به وسیله هوا، آسیب نبیند.

البته با این وجود، بسیاری از افراد بنا به دلایلی، قصد انجام ایزوگام را ندارند و می‌خواهند محل موردنظر خود را قیرگونی کنند. برای مطالعه صفر تا صد فرایند قیرگونی می‌توانید به صفحه قیرگونی مراجعه کنید.

بهترین ایزوگام برای مناطق گرمسیری

ایزوگام مناطق گرمسیری (ایزوگام‌های پلیمری پلاستیکی یا ایزوگام استاندارد نوع H) با کیفیت بالا و استفاده از قیر مرغوب با درجه حرارت بالا، برای مناطق گرمسیر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این محصول، با بررسی کامل و توسط یک فرمول ویژه تولید می‌شود. لازم به ذکر است، ایزوگام مخصوص مناطق گرمسیری و ایزوگام مناطق سردسیری، به صورت جداگانه با فرمول خاص تولید می‌شوند.

ویژگی‌های بهترین ایزوگام برای مناطق گرمسیری و سردسیری

شرکت ایزوگام هیرمان با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و قیر درجه یک پلیمری، دست به تولید این نوع محصول برده است و همانطور که گفته شد، در این شرکت، هم برای مناطق گرمسیر و هم سردسیر، به صورت جداگانه ایزوگام تولید می‌شود. نکته قابل توجه در رابطه با ایزوگام مناطق گرمسیر این است که، در مقابل دمای هوا تا ۱۲۰+ درجه سانتی‌گراد مقاومت از خود نشان می‌دهد.

فروش ایزوگام مرغوب در ایزوگام ایران

ایزوگام و قیرگونی دو روش متداول عایق‌کاری ساختمان هستند که ایزوگام استفاده بیشتری نسبت به عایق کاری دارد. مهم‌ترین رکن یک پروژه نصب ایزوگام موفق، استفاده از بهترین ایزوگام بازار است، که در این مقاله ویژگی‌های آن بررسی شد. البته اگر همچنان سوالی دارید یا به دنبال کسب اطلاعات درباره بهترین برند و محصول هستید، سایت ایزوگام ایران بهترین منبع برای پاسخگویی به شما است. همچنین، شما می‌توانید برای خرید و نصب ایزوگام، آسفالت و قیرگونی با بهترین کیفیت و بهترین قیمت، با کارشناسان ما در ایزوگام ایران تماس حاصل فرمایید.

چگونه یک ایزوگام خوب و باکیفیت بخریم؟

یکی از روشهای کاربردی برای تشخیص بهترین ایزوگام این است که پیش از خرید، آن را چک کرده و مطمئن شوید که بریدگی نداشته باشد. همچنین باید از سالم بودن عایق رطوبتی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

چند دست روی پشت بام باید ایزوگام اجرا شود؟

در مناطقی مانند شمال کشور که رطوبت و بارندگی بسیار است توصیه می‌شود حداقل دو دست ایزوگام عمود بر هم نصب و اجرا شود. در دیگر مناطق در صورتی که شیب بام کمتر از پنج درصد باشد، یک دست ایزوگام کافی است.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش