راهنمای جامع در خصوص سیمان کاری روی ایزوگام

سیمان کاری روی ایزوگام

امروزه کاربرد ایزوگام آن قدر گسترده شده است که در نقشه‌های هوایی، بافت شهری و روستایی تمامی سقف‌ها به رنگ نقره‌ای دیده می‌شوند. معمول‌ترین کاربرد ایزوگام در سطوح پشت بام و برخی دیوار‌های مشرف به بیرون است. به طور قطع، اگر تجربه استفاده از ایزوگام را داشته باشید، بعد از مدتی قصد تغییر ظاهر سقف و پشتبان را دارید. در این مقاله از مجموعه ایزوگام ایران در خصوص سیمان کاری روی ایزوگام صحبت خواهیم کرد.

در سیمان کاری روی ایزوگام به نکات زیر دقت کنید!

مدتی است که برای دستیابی به استحکام بیشتر، از لایه‌ای از سیمان بر روی ایزوگام استفاده می‌کنند و سپس روی آن را با کاشی و آجر می‌پوشانند. این اقدام علاوه بر استحکام و محافظت از سطح ایزوگام، ظاهر آن را نیز می‌پوشاند و امکان استفاده بیشتری را از پشت بام و محیطی که ایزوگام در آن انجام شده است، می‌دهد. طول عمر ایزوگام با انجام اصولی سیمان‌ کاری روی ایزوگام می‌تواند افزایش یابد.

از دیگر محیط‌هایی که استفاده از سیمان کاری روی ایزوگام در آن بسیار پیشنهاد می‌شود، استخر و حوضچه‌های آب است. نصب ایزوگام در این مکان‌ها حکم ایزولاسیون را دارد و برای جلوگیری از نفوذ آب، بکار می‌رود. در استخر و حوضچه‌ها به دلیل تماس مستقیم  و طولانی مدت ایزوگام با آب، سیمان‌کاری روی ایزوگام بسیار توصیه می‌شود. 

مراحل سیمان‌ کاری روی ایزوگام

رعایت نکات ذکر شده در مراحل انجام سیمان کاری بسیار مهم است؛ چرا که با غفلت از هر یک از این نکات، می‌توانید موجب کم شدن عمر ایزوگام و پوششی که بر روی آن اعمال می‌کنید، شوید.

  • مرحله اول سیمان کاری روی ایزوگام : زیرکاری 

در اولین مرحله، باید از استحکام ایزوگام خود اطمینان حاصل کنید. با بررسی زیرکاری متوجه خواهید شد که، آیا ایزوگام تحمل پوشش سیمانی و سپس آجری و سرامیکی را دارد یا خیر. در صورتی که زیرساخت مناسب نبود، با استفاده از پرایمر، مقاومت لازم را ایجاد کنید.

مراحل سیمان‌ کاری روی ایزوگام

  • مرحله دوم سیمان کاری روی ایزوگام : سیمان کاری 

توری‌های پلیمری، لایه اولیه در مرحله سیمان کاری هستند؛ چرا که خاصیت سیمانی که بر روی سطح ایزوگام کشیده می‌شود، حتی بعد از خشک شدن نیز قابل جابه‌جایی است. در نظر داشته باشید که، ابتدا از توری‌های پلیمری استفاده کنید و سپس بر روی آن‌ها سیمان بکشید. می‌توانید جایگزین توری پلیمری از توری مرغی نیز استفاده کنید.

نکات نصب کاشی و سرامیک به طور مستقیم

اگر در ابتدا قصدتان از نصب ایزوگام، عایق سازی بوده‌ است و دیگر می‌خواهید روی آن را با آجر و سرامیک بپوشانید، تنها راه، استفاده از لایه‌ای سیمان است. هرگز فکر نصب سرامیک و آجر را به صورت مستقیم و با استفاده از چسب بر روی ایزوگام نکنید؛ اگر فضای کمی در اختیار دارید و امکان ایجاد لایه‌ای نازک از سیمان نیست، استفاده از چسب ‌های پلیمری نیز پیشنهاد می‌شود. ضخامت این نوع چسب‌ها بیشتر از ۱ میلی‌متر نبوده و کار با آن بسیار راحت است.

اگر هنوز اقدام به ایزوگام سطح مورد نظر نکرده‌اید، برای عایق‌کاری حتما از ایزوگام تک لایه بدون فویل استفاده کنید. این اقدام در هزینه و در میزان چسبندگی آن بسیار تاثیرگذار است. فراموش نکنید که، بعد از انجام ایزوگام، حتما لایه‌ای نازک از سیمان بر روی آن بکشید؛ چرا که نصب هیچگونه لایه‌ای بر روی ایزوگام به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. 

در هنگام نصب کاشی و آجر، به میزان حساسیت ایزوگام دقت کنید؛ چرا که سطح ایزوگام در برابر تیزی مقاومت کمی دارد و ممکن است در هنگام سیمان کاری روی ایزوگام دچار صدمه شود. قبل از اعمال سیمان کاری و کاشی کاری آن، توجه داشته باشید که بار زیادی بر روی ایزوگام قرار نگیرد؛ چرا که این اقدام نیز موجب صدمه و آسیب آن می‌شود.

کاشی کاری استخر روی ایزوگام

 پوشش روی ایزوگام

همیشه برای ساخت یک استخر، نصب ایزوگام از مهم‌ترین امور به شمار می‌رود. بعد از انجام ایزوگام استخر نوبت به کاشی کاری روی ایزوگام می‌رسد، این امر جهت بالا بردن کارایی استخر انجام می‌شود و در صورت عدم وجود پوشش برای ایزوگام، رفته رفته آسیب‌های جدی‌ای به آن وارد می‌شود.

سیمان کاری روی ایزوگام دیوار

سیمان کاری روی ایزوگام دیوار، جز روش‌هایی است که در شهرهایی که بسیار مرطوب و بارانی هستند، پیشنهاد می‌شود؛ چرا که در این نقاط احتمال نفوذ آب در دیوار زیاد است، به همین جهت، علاوه بر ایزوگام کاری سطح پشت بام، به ایزوگام کاری دیوار و سیمانکاری روی ایزوگام دیوار می پردازند.

مرطوب شدن و خیس شدن دیوارها و نفوذ آب به دیوار باعث خرابی و خسارت‌های گزاف و زیادی می‌شود و هزینه زیادی را بر روی دست صاحبان می‌اندازد؛ اما با انجام هزینه کم و ایزوگام و سیمان کاری روی آن، می‌توان از خسارت‌ها و هزینه‌های احتمالی جلوگیری کرد. در حقیقت، سیمان کاری روی ایزوگام راهی برای افزایش مقاومت و ماندگاری ایزوگام و استحکام پذیری بیشتر ایزوگام است، که در نتیجه این امر، نفوذ آب و رطوبت با احتمال کمتری امکان پذیر است.

کلام آخر

در این مقاله از مجموعه ایزوگام ایران، در خصوص نکات سیمان کاری روی ایزوگام صحبت و تمامی نکات گفته شد، اما به این نکته دقت کنید که، زیرساخت ایزوگام بسیار مهم‌تر از اجرا سیمان‌ کاری بر روی آن است. اگر ایزوگام توسط فردی بدون تجربه و مهارت انجام شود، نتایج بعدی آن نیز غیر قابل قبول خواهد بود.

همچنین شما می‌توانید برای اجرا و خرید ایزوگام، قیرگونی و خرید آسفالت باکیفیت و با بهترین قیمت ایزوگام، از مجموعه ایزوگام ایران تهیه کنید و از طریق شماره ۰۹۱۲۷۸۴۷۹۱۱ تماس بگیرید و بهترین و باکیفیت‌ترین ایزوگام را از مجموعه ما تهیه کنید.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش