ایزوگام سنگریزه‌ ای چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ایزوگام سنگریزه‌ ای

ایزوگام سنگریزه‌ ای یک نوع عایق رطوبتی است که همانند ایزوگام معمولی در استخر، پارکینگ، پل‌ها، زمین‌های بازی، باغچه‌ها، پشت‌بام بیشترین کاربرد را دارد. لایه بیرونی این مدل از ایزوگام از سنگریزه ساخته شده است و بیشتر جنبه تزیینی دارند. این نوع از عایق‌ها با نام ایزوگام شنی یا ماسه‌ای هم شناخته می‌شوند. این ایزوگام برای سطوح خاصی کاربرد دارد و به اشکال متفاوتی انجام می‌پذیرد. این روش مزایا و معایبی دارد.

 تفاوت مدل‌های ایزوگام سنگریزه‌ ای در رنگ‌های آن است. این عایق‌ها برای سطوح بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل در رنگ‌هایی مثل قرمز، سفید، سبز، طوسی و غیره در بازار موجود می‌باشند. این سنگریزه‌ها رنگ طبیعی دارند و در اثر تابش نور خورشید، رطوبت، حرارت و یا فشار تغییر رنگ نمی‌دهند. برای پاسخ به این سوالات، که ایزوگام سنگریزه‌ ای چیست و در کجاها کاربرد دارد؟‌ به مقاله ایزوگام ایران توجه کنید.

ویژگی‌های ایزوگام سنگریزه‌ ای چیست؟

همانطور که در بالا (ایزوگام سنگریزه‌ ای چیست) اشاره کردیم، ایزوگام سنگریزه‌ ای جنبه تزیینی دارد و از آن در مناطق مرطوب برای پوشش‌دهی نمای بیرونی دیوار ساختمان استفاده می‌شود. روف گاردن‌ها از دیگر مکان‌هایی هستند که ایزوگام سنگریزه‌ ای می‌تواند در آنجا مصرف خوب و بهینه‌ای داشته باشند. به جهت تزئینی بودن این ایزوگام‌ها، معمولا در عایق‌کاری سرویس بهداشتی و حمام استفاده‌ای ندارند.

ایزوگام‌های سنگریزه‌ای به‌دلیل استحکام کششی بالا، انعطاف پذیری زیاد، پایداری حرارتی بالا، به دیگر عایق های رطوبتی تمایز دارند.

ویژگی‌های ایزوگام سنگریزه‌ ای چیست

مزایا و معایب ایزوگام سنگریزه‌ ای

در مورد اینکه بزرگترین مزیت ایزوگام سنگریزه‌ ای چیست؟ می‌توان به زیبایی آن اشاره کرد. البته وجود سنگریزه در لایه بیرونی ایزوگام به استحکام آن نیز کمک می‌کند تا به‌راحتی سوراخ و یا پاره نشود. سنگریزه‌ها پرتوهای مضررا جذب می‌کنند و مانع آسیب به لایه های زیرین ایزوگام می‌شوند که این‌کار باعث طول عمر بیشتر ایزوگام می‌شود.

خرید ایزوگام با کیفیت از خسارت و تعمیر و بازسازی مجدد ساختمان جلوگیری می‌کند. ایزوگام سنگریزه‌ ای که با قیر پلیمری تولید می‌شود، هم مقاومت و ماندگاری بیشتری دارد و هم زیبایی و درخشش بی‌نظیری به ساختمان می‌بخشد.

از معایب ایزوگام سنگریزه‌ ای به جذب گرما به وسیله سنگریزه‌ها می‌توان اشاره کرد که در تابستان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد اما مزیت خوبی در فصل زمستان به شمار می‌رود. وزن زیاد این نوع عایق‌ها هم از معایب آنهاست.

تفاوت اجرای ایزوگام معمولی با ایزوگام سنگریزه ای چیست؟

ایزوگام‌ها معمولا به صورت رولی در بازار وجود دارند و اجرای آن‌ها هیچ فرقی باهم ندارند. جایی که قرار است ایزوگام کاری شود، باید سیمان‌کاری کنیم و بعد از خشک شدن سیمان می‌توان ایزوگام را انجام داد. ایزوگام محل آماده‌سازی می‌شود و با مشعل گرم می‌کنند و در محل مورد نظر می‌چسبانند. بعد از چسباندن دوباره حرارت می‌دهند تا با روان شدن قیر، درزها وشکاف‌ها عایق شوند.

مشخصات فنی ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام سنگریزه ای دارای ضخامت ۲ الی ۵/۵ میلی متر می‌باشد که، تشکیل شده از یک لایه یا ۲ لایه مستحکم که با قیر پلیمری یکپارچه شده است. از مشخصه‌های ایزوگام سنگریزه ای می‌توان به، استحکام کششی بالا و انعطاف پذیری زیاد آن اشاره کرد، که در آن بهترین قیر پالایشگاهی استفاده شده است.

وزن هر رول و ضخامت آن، با هم متناسب می‌باشد و ایزوگام سنگریزه ای به صورت رول‌های ۱۰ متری تولید می‌شود. در ادامه این مقاله، به مراحل ساختن این عایق رطوبتی می‌پردازیم.

مراحل ساخت انواع ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام سنگریزه ای از مواد اولیه‌ای که در آن استفاده می‌شود و نقش دارند شامل؛ قیر پلیمر، الیاف پلی استر، سنگریزه، تیشو، که در مراحل ساخت نفش دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مراحل تولید ایزوگام سنگریزه ای با ایزوگام‌های دیگر، مشابه است و فقط در موادی که بر روی ایزوگام زده می‌شود نیز، متفاوت است. بعد از اینکه لایه قیر، خنک شد بر روی آن، لایه سنگریزه، شن و ماسه با فشار زیادی چسبانده می‌شود.

در ساخت این ایزوگام‌ها، از مواد تیشو که از شیشه‌های بازیافتی تشکیل ‌شده و پلی استری که از بازیافت بطری‌های پلاستیکی به وجود آمده ‌است را، به یکدیگر بافت می‌شوند و فشرده می‌شوند. سپس در ادامه، این لایه ۲ قسمتی، از مخزنی که دارای شیره قیر و موادی مانند؛ اتکتیک پروپلین، الیاف گونی و کنف می‌باشد عبور داده‌ شده است.

پس‌ از گذشتن از این مراحل، مواد از داخل ۳ مخزن آب، عبور داده می‌شوند تا کمی خنک بشوند. و در آخر، سنگریزه روی سطح لایه ایزوگام چسبانده می‌شود، مراحل تولید آن به پایان می‌رسد و ایزوگام بسته بندی شده و ارسال می‌گردد.

ایزوگام ماسه ای قرمز و سبز

ایزوگام سنگریزه ای با رنگ‌های مختلفی و با سنگدانه‌های طبیعی تولید می‌شوند. ایزوگام سنگریزه قرمز و سبز را، برای پشت بام‌ها و روف گاردن‌ها می‌توان، گزینه بسیار مناسبی دانست.
تفاوت این ایزوگام، در قیمت و نحوه کاربرد آن بسیار متنوع می‌باشد.

ایزوگام قرمز و سبز ماسه‌ای برای تطبیق پیدا کردن با محیط، تولید می‌شود و تنوع رنگ در اجرای ایزوگام در مکان‌ها و فضاهای مختلفی کاربرد زیادی دارد. این عایق از یک یا ۲ لایه مستحکم و با ضخامتی در حدود ۲ تا ۵ میلی متر نیز، تولید می‌شود.

ایزوگام شنی با رنگ آبی مناسب برای استخر

در مقاله‌های قبل که به معرفی ایزوگام طرح دار و ایزوگام رنگی را به شما پیشنهاد می‌دادیم، حال علاوه بر آن، ایزوگام آبی رنگ شنی را به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب به شما معرفی می‌کنیم.
پایداری حرارتی ایزوگام سنگریزه ای و زیبایی آن، از عوامل انتخاب این عایق رطوبتی برای استخر، می‌تواند باشد که با رنگ آبی، سبز، طوسی و قرمز، برای مکان‌های مختلفی قابل استفاده می‌باشد. پوشش سنگریزه ای باعث شده تا سطح ایزوگام، از صدمات و آثار مخربی از جمله، اشعه UV جلوگیری کند و مقاومت بیشتری در محل عایق کاری داشته باشد.

قیمت ایزوگام سنگریزه ای

برای جواب دادن به قیمت ایزوگام سنگریزه ای چیست، باید یک سری مسائل را در نظر داشته باشیم، مانند: مشخصه‌های کیفی که شامل مواد اولیه به کار رفته در ایزوگام است ، همچنین رنگ، تعداد لایه‌ها و ضخامت ایزوگام است.

در بسیاری از موارد ارائه دادن شرایط فروش ویژه و قیمت مناسب به خاطر ایجاد شرایط رقابتی در بازار، میان شرکت‌های تولیدی ایزوگام سنگریزه‌ ای وجود دارد. گاهی اوقات نیز به دلیل پایین بودن تقاضا در در رنگ‌هایی خاص، آن مدل‌ها با شرایط فروش و قیمت بسیار ویژه در بازار عرضه می‌شوند.

کیفیت و مقاومت و استحکام این نوع از عایق‌ها باعث گران‌تر شدن آنها می‌شوند، چون مواد اولیه به کار رفته، می‌تواند در قیمت ایزوگام سنگریزه‌ ای موثر باشد.

قیمت ایزوگام سنگریزه ای

سخن آخر ایزوگام سنگریزه‌ ای

هنگام خرید ایزوگام سنگریزه‌ ای به نکاتی مانند مصرف مواد اولیه با‌کیفیت، بسته‌بندی و بارگیری با آخرین متد روز، داشتن ضمانت‌نامه، بیمه‌نامه و مجوزهای لازم، رعایت کلیه استانداردهای بین‌المللی، حضور کارشناسان و متخصصین فنی حین تولید و داشتن گواهینامه‌های رسمی توجه داشته باشید. همچنین در نصب ایزوگام از افراد متخصص استفاده شود و از توصیه‌های مشاورین در این زمینه بهره لازم را ببرید.

ایزوگام‌ سنگریزه ای در چه رنگ‌هایی تولید و استفاده می‌شوند؟

ایزوگام‌های شنی یا ماسه ای در رنگ‌های آبی، قرمز، صورتی، سبز، طوسی، مشکی و سفید تولید و با توجه به کاربرد آن مصرف می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش