نکاتی که برای ایزوگام استخر لازم است به آن توجه کنید!

ایزوگام استخر

ایزوگام یکی از روش‌های عایق کاری استخر است که در این مقاله به توضیح بیشتر ایزوگام استخر می‌پردازیم. عایق کاری استخر به علت انبساط و انقباضی که توسط تغییرات دمای آب ایجاد می‌شود، نسبت به عایق کاری سازه‌های دیگر متفاوت است. ایزوگام استخر جدا از این که موجب جلوگیری از نشت آب می‌شود، می‌تواند از رشد باکتری و جلبک نیز جلوگیری کند. در این مقاله به توضیح بیشتر پیرامون ایزوگام و تفاوت آن با سایر روش‌های عایق کاری برای عایق کاری استخر می‌پردازیم.

ایزوگام استخر چیست؟

ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سطح زیرین محلی که استفاده می‌شود به کار می‌رود. «ایزوگام استخر جدا از این که موجب جلوگیری از نشت آب می‌شود، می‌تواند از رشد باکتری و جلبک نیز جلوگیری کند، اما برای بهترین درزگیری باید نحوه آن را یاد بگیرید.» ایزوگام در واقع یک نوع پوشش مقاوم متشکل از قیر و الیاف مصنوعی متفاوتی می‌باشد که به واسطه گرما چسبانده می‌شود. بیشترین استفاده‌ای که امروزه از عایق‌های رطوبتی می‌شود، در مرحله‌ پی و فونداسیون ساختمان‌ها و ایزولاسیون سرویس‌ها، دیوارها و پشت بام است.

تا قبل از ۴۰ سال پیش برای عایق کاری از روش‌های سنتی مثل استفاده از قیرگونی و آسفالت استفاده می‌شد ولی این مواد مقاومت خیلی خوبی نداشتند. به مرور زمان و با پیدایش روش عایق کاری مانند ایزوگام، کم کم این روش جایگزین روش‌های پیشین شد.

نحوه ایزوگام استخر

پوشش های رایج برای عایق بندی و آب بندی استخر

ایزوگام استخر یکی از روش‌های عایق بندی استخر می باشد. اما شما برای آب بندی استخر می توانید از رو ش‌های دیگیر استفاده کنید. روش‌های جایگزین ایزوگام استخر به شرح زیر می‌باشد:

  1. عایق بندی استخر با مصالح ساختمانی مانند سیمان
  2. استفاده از پوشش‌های گیاهی
  3. استفاده از پوشش‌های بتنی
  4. به کار بردن پوشش‌های پلیمری
  5. استفاده از خاک غیرقابل نفوذ
  6. آب بندی با مواد قیری و ایزوگام
  7. عایق‌هایی بر پایه رزین، اکرلیک و رنگ
  8. استفاده از چسب sa12.

مواد تشکیل دهنده ایزوگام استخر

تشکیل شدن ایزوگام از لایه‌های متفاوت موجب می‌شود که در برابر رطوبت و بارش برف و باران مقاومت خیلی زیادی داشته باشد. این لایه‌ها عبارتند از:

  • پلی‌استر (polyester)
  • لایه‌ی پلی‌اتیلن یا پودر معدنی یا فویل آلومینیوم
  • بافت (tissue)
  • مواد افزودنی ویژه لایه‌ی پلی‌اتیلن

ایزوگام‌ها در دو حالت یک لایه و دو لایه تولید می‌شود به این صورت که پلی استر و تیشو به تشتک قیر وارد شده و سپس با قیر دمیده و یا مواد پرایمری آغشته و در انتها ضخامت ایزوگام تنظیم می‌شود. بعد از این مرحله به لایه‌ آغشته به مواد، ورق آلومینیوم چسبیده و با وارد حوض آب شدن سرد می‌شود. مراحل انتهایی ساخت ایزوگام عبارتند از اول اضافه شدن پلاستیک به لایه پشت آن و دوم وارد شدن آن به آسانسور ذخیره سازی. در پایان کار خشک کردن ایزوگام توسط فن‌های خشک کننده انجام می‌شود که امکان رول کردن آن به شکل مخروطی میسر شود.

عایق کاری و ایزوگام استخر

نکات مهم در ایزوگام استخر

آلودگی‌هایی که توسط گیاهان و موجودات مختلف و محیط و همین‌طور آب موجود در استخرها تولید می‌شود، موجب می‌شود که دیواره‌های استخر، دیر یا زود آسیب دیده و آب به لایه‌های زیرین آن نفوذ کند. یکی از استفاده‌های رایج ایزوگام، عایق کاری استخر با ایزوگام است. به همین علت پیش از ایزوگام استخر باید نکاتی که ادامه گفته می‌شود در نظر گرفته شود.

  • معمولا از سیمان برای ساخت دیواره‌های استخر به کار می‌رود؛ به همین علت قبل از اقدام به انجام ایزوگام استخر باید چند هفته زمان در نظر گرفته شود تا دیواره‌های استخر به طور کامل خشک شوند و عاری از هرگونه رطوبت در لایه‌های زیرین شود.
  • قبل از اقدام به عایق کاری با ایزوگام باید اطمینان حاصل کرد که هیچ گونه آلودگی مثل خاک و شن بر روی سطح سیمانی وجود ندارد. از فشار هوای زیاد برای این پاکسازی استفاده می‌شود.
  • به قابلیت عایق در برابر خوردگی باید توجه کافی داشت. افتادن برگ درختان و یا گیاهان در آب استخر، باعث ایجاد حالت قلیایی یا اسیدی در آب استخر می‌شود که این موضوع موجب آسیب دیدن استخر در دراز مدت می‌شود.
  • نکته‌ی دیگری که باید توجه داشت این است که روش درستی برای ایزولاسیون استخر در نظر گرفته شود، در غیر این صورت موجب افزایش هزینه‌های ایزوگام و از بین بردن تاثیر ایزوگام و نفوذ آب به لایه‌های زیرین می‌شود.

مزایای استفاده از ایزوگام استخر

نصب ایزوگام استخر مزایای زیر را به همراه دارد:

  • می‌توانید، از ایزوگام‌های طرح دار برای زیبایی بیشتر استخر، استفاده کنید.
  • استفاده از ایزوگام استخر، هزینه کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.
  • برای اجرای ایزوگام می‌توانید به راحتی به یک تیم متخصص و حرفه ای اعتماد کنید.
  • مواد لازم برای ایزوگام استخر بسیار قابل دسترس است.

معایب نصب ایزوگام استخر

نصب ایزوگام استخر در کنار مزایایی که برای شما به ارمغان می‌آورد، دارای معایبی نیز هست. ایزوگام برای محیط‌هایی که آب با فشار زیاد در جریان است، پوشش مناسبی نیست. اما با انتخاب ایزوگام با کیفیت و تیم اجرایی حرفه ای می‌توان، معایب نصب را کاهش داد. اما به طور کلی معایب استفاده از ایزوگام استخر به شرح زیر است:

  • به دلیل مقاوم نبودن ایزوگام در برابر سرما و گرما، امکان ترک خوردن ایزوگام استخر بالاست.
  • جدا شدن ایزوگام از بدنه سیمان، به دلیل عدم انعطاف پذیری ایزوگام استخر.

قیمت ایزوگام استخر در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

یکی از عوامل بسیار موثر در هزینه ایزوگام استخر، متراژ منطقه ای است که قصد ایزوگام کردن آن را دارید. اگر استخر مورد نظر در کنار ایزوگام، به قیرگونی هم نیاز داشته باشد، قیمت قیرگونی هم به قیمت ایزوگام افزوده خواهد شد. قیمت نصب ایزوگام توسط تیم اجرایی و انتخاب بهترین مارک ایزوگام هم، در هزینه ایزوگام استخر موثر است. به دلیل نوسانات قیمت، برای استعلام هزینه ایزوگام استخر لطفا با کارشناسان ایزوگام ایران در تماس باشید.

چکیده مقاله

ایزوگام استخر یکی از روش‌های عایق بندی استخر است که نسبت به روش‌های دیگر اجرای ساده و هزینه کمتری در پی دارد. میزان ماندگاری و طول عمر ایزوگام استخر به نحوه نصب ایزوگام و کیفیت نوع ایزوگام انتخابی شما بستگی دارد. با انتخاب تیم اجرایی حرفه ای و انتخاب بهترین مارک ایزوگام، می‌توان طول عمر ایزوگام استخر را افزایش داد. برای اجرای باکیفیت و حرفه ای می‌توانید با ایزوگام ایران در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش