نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی

نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی

در این مقاله نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی را بررسی می‌کنیم که آیا می‌توان این کار را انجام داد یا خیر. برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به سقف خانه و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن سطح پشت بام، نیاز به عایق بندی با ایزوگام داریم. بیشترین مورد استفاده از ایزوگام، عایق کردن پشت بام است. البته این به این معنا نیست که از ایزوگام فقط برای عایق کردن پشت بام استفاده می‌شود. ایزوگام کاربردهای دیگری هم دارد که در سرویس‌ بهداشتی، آشپزخانه، پشت‌بام، تونل‌ها، پل‌ها، لوله‌های آب، گاز، نفت، دامداری‌ها، پارکینگ‌های طبقاتی و غیره استفاده می‌شود.

مواد سازنده ایزوگام

ایزوگام از فراورده‌ای نفتی و محافظتی ساخته شده است. ترکیب قیر، الیاف‌های مصنوعی و نابافته، ضایعات پلاستیک و نخ، مواد پلیمری و مواد معدنی منجر به ساخت لایه‌ای با مقاومت بالا در برابر رطوب و نم می‌شود. ایزوگام از چند لایه متفاوت تشکیل شده که این لایه‌‌ها موجب افزایش مقاومت و حفاظت از سطح مورد نظر می‌شود. رول‌های ایزوگام با حرارت، حالت چسبندگی پیدا می‌کنند و به سطوح مختلف می‌چسبند. ایزوگام از چندین لایه مختلف تشکیل شده است. این لایه‌‌ها موجب افزایش مقاومت و حفاظت از سطح مورد نظر می‌شود.

از کجا بفهمیم ایزوگام با کیفیتی خریدیم؟

برای اینکه تشخیص دهید جنس ایزوگام مدنظر شما باکیفیت است یا خیر، باید به چند نکته حتما توجه داشته باشید. بوی ناخوشایند مثل بوی گازوئیل صنعتی در هنگام حرارت دادن، نشان‌دهنده استفاده از جنس نامرغوب و مواد اولیه بی‌‌کیفیت در ساخت ایزوگام است.

ذرات ریز و سیاه روی پوست دست بعد از تماس با ایزوگام، نشان دهنده جنس نامرغوب آن است. به طور متوسط عمر ایزوگام ۱۰ سال است؛ اما اگر قیر استفاده شده در ساخت، به اندازه کافی نباشد، از میزان چسبندگی ایزوگام کاسته می‌شود و در نتیجه، مقاومت و کارایی آن کاهش می‌یابد. همچنین می‌توانید برای مطالعه صفر تا صد اطلاعات قیرگونی، به صفحه قیرگونی مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم ایزوگام با کیفیتی خریدیم؟

نصب ایزوگام

نصب ایزوگام در ۶ مرحله خلاصه می‌شود. تمیز کردن سطح، زیرسازی، استفاده از قیر یا پرایمر، اندازه‌گیری، باز کردن رول ایزوگام و شروع نصب. اما مراحل کار نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی به چه صورت است؟

نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی

هرچقدر هم که ایزوگام با کیفیتی خریده باشید، بالاخره به مرور زمان و در اثر شرایط آب و هوا و غیره، نیاز به تعمیر دارد. البته گاهی خرابی به قدری زیاد است که باید مجدد عایق بندی کنید؛ اما در اکثر موارد ایزوگام قابل مرمت و تعمیر است. نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی به طور کلی کار درستی نیست و از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. این تکنیک بیشتر برای مرمت قسمت‌های کوچکی از ایزوگام که دچار آسیب شده‌اند، مناسب است.

نحوه نصب ایزوگام جدید

ابتدا باید سطح لایه‌های قدیمی کاملا تمیز شده و کاملا از گرد و غبار پاک شود؛ زیرا وجود کثیفی و گرد و غبار روی لایه‌ قدیمی، مانع از چسبندگی صحیح لایه‌ی جدید بر روی آن می‌شود. در مرحله بعد، باید بررسی کنید کدام قسمت‌های لایه‌ی قدیمی دیگر به هیچ عنوان قابل استفاده نیست؛ سپس شروع به کندن آن‌ها کنید. مرحله زیرسازی، به منظور پر کردن ترک‌ها و شکاف‌های عمیق به کمک قیر است. در آخر لایه جدید ایزوگام نصب می‌شود.

معایب نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی

در نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی، چسباندن لایه‌های جدید روی لایه‌های قدیمی باعث بالا رفتن وزن لایه و همچنین ساختمان می‌شود. در مدت زمان کوتاهی این سنگینی باعث جدا شدن لایه‌ها می‌شود. همچنین عدم چسبندگی مناسب روی لایه قدیمی، باعث کنده شدن لایه‌های جدید می‌شود.

ایزوگام محصولی صنعتی و متکی به دانش و فناوری در راستای ایمن سازی در برابر آب، رطوبت، بارش برف و باران است. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید ایزوگام  و استعلام قیمت ایزوگام بروز می‌توانید به سایت ایزوگام ایران مراجعه نمایید.

جمع‌بندی نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی

ما در این مقاله از ایزوگام ایران مشاهده کردیم که نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی امکان‌پذیر است اما شرایطی دارد. برای این کار باید ابتدا ایزوگام زیرین را کاملا تمیز کرده و سپس اقدام به نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام زیرین کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله به جمع بندی مناسب رسیده باشید تا بتوانید با روش درستی این کار را انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش