عمر ایزوگام چقدر است؟

عمر ایزوگام چقدر است؟

فضاهای داخلی یک خانه، از پشت بام تا زیرزمین، باید خشک نگه داشته شود. نفوذ آب می‌تواند منجر به آسیب هایی مانند هجوم حشرات، کپک و در بدترین موارد خرابی ساختمان شود. ضد آب کردن خانه قبل از ساخت و ساز از این مشکلات جلوگیری می‌کند. اگر خانه خود را ضد آب و عایق بندی کنید، از خسارت‌های احتمالی که ممکن است در اثر باران و آب و هوای فصل زمستان پیش آید، جلوگیری کنید. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با عایق بندی و عمر ایزوگام صحبت کنیم.

در موسم بارندگی همه ما با مشکل نشت آب از سقف یا مسدود شدن آب در تراس روبرو می‌شویم که منجر به نشت و چکه کردن می‌شود. راه حل این مشکل عایق‌بندی کردن سطوح مختلف خانه با ایزوگام است.

ایزوگام چند سال عمر می‌کند؟

عایق‌هایی مانند ایزوگام با کیفیت، باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال عمر کنند. با این حال این مسئله تا حد زیادی به نوع مواد ضد آب مورد استفاده و همچنین نحوه عملکرد پیمانکار، هنگام نصب ایزوگام بستگی دارد.

عمر ایزوگام به چه عواملی بستگی دارد؟

ایزوگام‌ها مانند هر محصول دیگری، دارای تاریخ مصرف می‌باشد. اما به طور کل می‌توان گفت، که تاریخ درج شده تحت تاثیر عوامل زیر، می‌تواند قرار بگیرد:

  • مهم‌ترین نکته‌ای که در تعیین عمر ایزوگام، می‌تواند تاثیر گذار باشد، نوع برند و نوع ایزوگامی است که خریداری کرده‌اید. به عنوان مثال، اگر ایزوگامی را خریداری کرده باشید که منعطف نباشد، قطعا پس از مدتی از هم باز خواهد شد.
  • درصد قیری که در ایزوگام‌ها موجود می‌باشد، نکته‌ای است که در کیفیت و عملکرد ایزوگام تاثیرگذار است. علاوه بر آن، بو و انعطاف ایزوگام در فصل‌های سرد، باید مد نظر قرار گرفته شود.
  • نحوه‌ی نصب و اجرای ایزوگام نیز، در افزایش عمر مفید ایزوگام تاثیرگذار است. به گونه‌ای که، اگر هنگام نصب آن‌ را، به طور دقیق رو هم قرار ندهید یا سطح زیرین آن کثیف باشد، از گارایی و عملکرد آن کم خواهد شد.
  • اگر ایزوگام شما، یک ایزوگام با کیفیتی باشد ولی در هنگام نصب آن دقت کافی را، به همراه نداشته باشید، در نهایت بهره‌وری مناسب را از آن، نمی‌توانید داشته باشید. یک نصاب ماهر و با تجربه می‌تواند با در نظر گرفتن اقدامات اولیه آن، از زیرسازی تا برش و اندازه‌گیری گرفته، به عمر مفید ایزوگام بیافزاید.
  • همچنین شرایط آب و هوایی منطقه شما نیز، در خرابی و عمر مفید ایزوگام، می‌تواند تاثیر گذار باشد.

جالب است که بدانید، ایزوگام‌هایی که برای مناطق سردسیر استفاده می‌شوند، دارای مقاومت متفاوتی با ایزوگام مناطق گرمسیر می‌باشند. اگر از آن‌ها، برعکس استفاده کنید، قطعاٌ بازده خوبی نخواهید داشت و به دلیل عدم مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی منطقه شما، طول عمر ایزوگام زودتر به اتمام می‌رسید.

عمر ایزوگام چقدر است؟

تفاوت بین ایزوگام مرغوب و نامرغوب

موارد زیادی در طول عمر ایزوگام تاثیر می‌گذارند. ابتدا بهتر است هنگام خرید ایزوگام یک بار هزینه کنید و ایزوگامی را بخرید که از کیفیت مطلوبی برخوردار است. سپس باید هنگام نصب، نکاتی را رعایت کنید که در طول عمر ایزوگام و همچنین در قیمت ایزوگام بسیار موثر هستند.
هنگام خرید توجه داشته باشید که:

بوی ناخوشایند مثل بوی گازوئیل صنعتی در هنگام حرارت دادن، نشان دهنده استفاده از جنس نامرغوب و مواد اولیه بی‌‌کیفیت در ساخت ایزوگام است. بنابراین استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت، طول عمر ایزوگام را کاهش می‌دهد.
ذرات ریز و سیاه روی پوست دست بعد از تماس با ایزوگام، نشان دهنده جنس نامرغوب آن است. به طور متوسط طول عمر ایزوگام ۱۰ سال است؛ اما اگر قیر استفاده شده در ساخت، به اندازه کافی نباشد، از میزان چسبندگی ایزوگام کاسته می‌شود و در نتیجه، مقاومت و کارایی آن کاهش می‌یابد.

بعد از خرید و نصب ایزوگام

ممکن است شما ایزوگام با کیفیتی را تهیه و نصب کرده باشید، اما بعد از مدتی ایزوگام نصب شده آسیب ببیند! با خدمات پس از فروش ایزوگام و گارانتی می‌توانید اقدام به تعمیر و بازسازی ایزوگام کنید؛ در این صورت طول عمر ایزوگام افزایش یافته و دیگر نیازی به تعویض کلی ندارد.

موارد استفاده از ایزوگام

از ایزوگام در سطوح و مناطق مختلفی استفاده می‌شود. منطقه و سطحی که ایزوگام در آن نصب می‌شود نیز در طول عمر ایزوگام تاثیر‌گذار است. از این عایق‌های رطوبتی در سازه‌های ساختمان (مانند زیرزمین ، عرشه یا مناطق مرطوب) ، کشتی‌های آبی و قایق‌ها، بوم، لباس (بارانی یا چادر)، دستگاه‌های الکترونیکی و بسته‌بندی کاغذی (مانند کارتن مایعات) استفاده می‌شود.

موارد استفاده از ایزوگام

جمع بندی و سوالات متداول عمر ایزوگام

چه زمانی عمر ایزوگام تمام می شود؟

شما با نگاه کردن هم حتی، به پایان رسیدن عمر ایزوگام را متوجه شوید! اگر به ایزوگام ساختمان خود، نگاهی کنید و مشاهده کنید که نخ‌های لایه بالایی قابل دیدن باشد و ایزوگام براق شده باشد، متوجه خواهید شد که، ایزوگام عمر مفید خود را کرده است و باید حتما تعویض شود.

عمر مفید ایزوگام چند سال است؟

معمولاً ایزوگام بین ۱۰ تا ۱۵ سال، عایق خوبی را برای ساختمان، می‌تواند باشد اگر مواردی که در این مقاله گفته شد را، رعایت کنید. اما اگر از ایزوگام نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌کنید، این مدت زمان به ۵ سال ممکن است که کاهش پیدا کند، زیرا عمر مفید ایزوگام نامرغوب ۵ سال است.

در مقاله عمر ایزوگام آموختیم که، چه عواملی برای جلوگیری از کاهش عمر ایزوگام موثرند تا بتوانید بهره وری بیشتری را از این محصول داشته باشید. ایزوگام‌‌ها می‌توانند از بروز هزینه‌های اضافی جلوگیری کنند و از ایجاد هرگونه خرابی که سبب بروز این اتفاق‌ها می‌شود، جلوگیری کنند. اما کار درست این است که با نگهداری مرتب و درست از این محصولات، عمر مفید آن را افزایش دهید تا نیازی به تعمیر، و یا کَندن ایزوگام برای تعویض آن نداشته باشید.

در آخر باید یادآوری کنیم که حتما به کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، دقت لازم را داشته باشید تا از همان اول، مشکلی در عایق کاری سطح مورد نظر شما پیش نیاید. برای اطمینان بیشتر از کیفیت ایزوگام موردنظر، می توانید به صفحه قیمت ایزوگام مراجعه کرده، تا با خیالی راحت یک تجربه خرید خوبی را داشته باشید. همچنین اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتر، درباره‌ی بهترین مارک ایزوگام هستید، به صفحه مربوطه مراجعه کرده و با سایر برندهای ایزوگام آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش