مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی

مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی

با توجه به اینکه به فصل سرما و بارندگی نزدیک می شویم، تقاضا برای خرید و نصب ایزوگام آن بر روی بام منازل بالا رفته است. با توجه به اینکه اجناس تقلبی در بازار ایران بسیار یافت می شود، متاسفانه بازار خرید و فروش ایزوگام نیز از این معضل در امان نمانده است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برای انتخاب صحیح ایزوگام، به مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی بپردازیم.

ویژگی ایزوگام اصل

برای مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی ابتدا بهتر است ویژگی ایزوگام اصل را بشناسیم. پس در هنگام خرید ایزوگام به این نکات توجه کافی داشته باشید.

  • شماره ثبت ایزوگام درج شده بر روی رول ایزوگام
  • ایزوگام اصل بافت کاملا شفاف و یکدستی دارد.
  • ایزوگام اصلی بوی نامطبوع و آزار دهنده ای ندارد.
  • در هنگامی که بر روی ایزوگام مرغوب دست می کشید، دست شما نباید سیاه شود.
  • ایزوگام اصل در دمای حدود ۱۰ درجه نباید ترک بردارد و خشک شود.
  • ایزوگام با کیفیت در برابر کشش مقاوم است و پاره نمی شود.
  • ایزوگام مرغوب در صورت تا شدن از پشت ترک بر نمی دارد.
  • ضخامت ایزوگام مرغوب نباید کمتر از ۴ میلیمتر باشد.

مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی

روش های مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی

از آنجایی که ایزوگام عایق رطوبتی است مانند سایر مصالحی که در ساختمان استفاده می‌شود، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. عدم توجه به انتخاب ایزوگام مرغوب باعث می‌شود ساکنین ساختمان مخصوصا در طبقات بالایی به خطر بیافتند. همچنین هزینه های زیادی برای تعویض و یا ترمیم ایزوگام متحمل شوید.

در این قسمت چند نکته که به شما کمک می کند تا بتوانید ایزوگام اصلی را تست کنید و بتوانید به درستی مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی را انجام دهید.

قرار دادن یک تکه از ایزوگام در فریزر

یکی از راه‌ها برای شناسایی ایزوگام اصل و مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی این است که آن را در برابر کاهش دما تست کنید. به این منظور تکه ای از ایزوگام را برش دهید و آن را برای دو ساعت در فریزر قرار دهید.

بعد از دوساعت آن را از فریزر خارج کنید و آن را تا حدود ۱۲۰ درجه خم کنید، اگر در چنین شرایطی ایزوگام شکست و یا دچار ترک خوردگی شد نشان دهنده آن است که این ایزوگام مرغوب نیست و باید از خرید آن خودداری کنید.

تست بوی ایزوگام

راحت ترین راه برای تشخیص ایزوگام، تست آن از روی بو است. برای مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی باید بدانید که ایزوگام تقلبی بوی بسیار تند و نامطبوعی دارد. به این دلیل که ایزوگام تقلبی از مواد نامرغوب پلیمری ساخته می‌شود.

تست بافت ایزوگام

یکی از راه ها برای مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی این است که به آرامی بر روی آن دست بکشید. اگر ذرات ریز و سیاه بر دستتان چسبید نشان دهنده این است که این ایزوگام نامرغوب است. اما ایزوگام با کیفیت و مرغوب سطح صاف و یکدستی دارد. پس هنگام خرید ایزوگام این تست آسان را انجام دهید.

از روی برند ایزوگام

خوشبختانه ایزوگام‌ها در انواع برندها تولید می‌شود شما با تحقیق و پرس و جو می‌توانید برند مرغوب و با کیفیت را شناسایی کنید. نکته‌ای که جا دارد اینجا به آن اشاره کنیم این است که گول افرادی که از برند‌های معروف سواستفاده می‌کنند نخورید.

ایزوگام دلیجان به عنوان یکی از اولین ایزوگام‌هایی که در شهر دلیجان تولید شده است بسیار در میان افراد معروف است. به همین جهت افراد زیادی با اضافه کردن یک پسوند به اسم دلیجان خود را به جای ایزوگام دلیجان جا می‌زنند. اما باید بدانید وجود نام دلیجان در نام برند یک ایزوگام دلیلی بر مرغوبیت آن بر قیمت ایزوگام دلیجان نیست.

شناسایی ایزوگام اصلی

از کجا ایزوگام با کیفیت بخریم؟

برای اجرای ایزوگام، چه زمانی مناسب است؟

بهترین و مناسب‌ترین زمان برای ایزوگام کاری، فصل تابستان می‌باشد. اگر در تابستان، عمل ایزوگام را انجام دهید، می‌توانید از بابت ماندگاری ایزوگام و عمر طولانی آن، خیال راحتی داشته باشید. در ماندگاری ایزوگام علاوه بر جنس با کیفیت و مرغوب، ایزوگام تمیزی و سطح خشکی که قرار است بر روی آن انجام شود، بسیار تاثیرگذار است و اگرسطح کار تمیز و گرم باشد باعث چسبیدن بهتر ایزوگام نیز، می‌شود. به همین دلیل است که فصل تابستان، زمان مناسبی برای ایزوگام کاری محسوب می‌شود.

از کجا می‌توان فهمید که، عمر ایزوگام مان به پایان رسیده است؟

همانطور که گفته شد، عمر ایزوگام بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. و یکی از مهمترین عواملی که، در فرسایش ایزوگام تاثیر می‌گذارد، اشعه‌ی UV خورشید است. اگر شکل ظاهری ایزوگام به نحوی تغییر کرده باشد، که نخ‌های به کار رفته در لایه‌ی آن، قابل رویت باشند، باید به فکر خرید یک ایزوگام تازه باشید.

در مقاله مقایسه ایزوگام اصل با تقلبی، آموختیم که شما باید برای اینکه دچار زیان و ضررهای مالی نشوید، یک فروشگاه معتبری را برای خرید انتخاب کنید. ایزوگام ایران یکی از فروشگاه‌های بسیار با تجربه و خوشنامی است، که در زمینه فروش انواع عایق‌های رطوبتی فعالیت دارد. جهت مشاهده قیمت ایزوگام نیز، می توانید به صفحه مربوط به آن مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش