قیمت قیرگونی پشت بام

قیمت قیرگونی پشت بام

اجرای عایق کاری روی پشت بام به کمک قیرگونی یکی از انواع فعالیت‌هایی است که هنگام ساختمان سازی و تعمیرات بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم انجام صحیح قیرگونی، در آینده‌ای نه چندان دور، قطعا به مشکل بر خواهیم خورد. در این مقاله از ایزوگام ایران با ما همراه باشید تا ما شما را با هزینه و قیمت قیرگونی پشت بام و نحوه اجرای آن بیشتر آشنا کنیم.

قیمت قیرگونی پشت بام در تهران و کرج

عوامل زیادی در برآورد قیمت قیرگونی پشت بام تاثیرگذار هستند. ما در این مقاله تاثیر هر یک از عوامل را آورده‌ایم و به طور مفصل آن‌ها را برای شما بیان کرده‌ایم.

  • آماده سازی سطح پشت بام برای اجرای قیرگونی

باید بگوییم اولین و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند روی قیمت قیرگونی پشت‌ بام تاثیرگذار باشد، میزان کار مقدماتی‌ است که در پشت بام ساختمان به آن نیاز است. به عنوان مثال اگر ساختمانی که نیاز به قیرگونی دارد، پشت بامی تخریب شده داشته باشد، روند آماده‌سازی سطح برای انجام آن دشوار، زمان‌بر بوده و در نتیجه آن قیمت قیرگونی پشت بام نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • ضخامت قیرگونی

از دیگر عوامل موثر در قیمت قیرگونی پشت بام، تعداد لایه‌ها و ضخامت اجرای قیرگونی است. طبیعی است که هر چقدر تعداد لایه‌ها بیشتر باشد، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. در مورد تعداد لایه و ضخامت کار، از اجرا کنندگان قیرگونی کمک بگیرید؛ از این رو پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز با مشاورین رایگان ما تماس حاصل فرمایید.

  • انتخاب گونی با کیفیت

انتخاب گونی با کیفیت نیز بر روی قیمت قیرگونی پشت بام تاثیرگذار است؛ توجه داشته باشید انتخاب گونی با کیفیت هزینه شما را بالا می‌برد اما مقرون به صرفه‌تر است که جنس بهتر استفاده کنیم؛ چرا که با انتخاب جنس بهتر، برای سال‌های آینده ساختمان خود را از تعمیرات و هزینه‌های آن در امان نگه می‌داریم.

  • هزینه دستمزد قیرگونی

نحوه تعیین دستمزد و قیمت قیرگونی پشت بام بر اساس متراژ است. برخی از افراد اجرا کننده برای متراژهای بالا قیمت کمتری در نظر می‌گیرند. هزینه دستمزد تعمیر قیرگونی نیز توافقی بوده و هر تعمیرکار با توجه به کیفیت  و تجربه کار خود، دستمزد متفاوتی در نظر می‌گیرد. برای استعلام قیمت قیرگونی می‌توانید با شماره‌های ما تماس حاصل فرمایید.

نحوه‌ی اجرای قیرگونی پشت‌بام

نحوه‌ی اجرای قیرگونی پشت‌بام

ما در مقاله اجرای قیرگونی، به طور مفصل شما را با اجرای قیرگونی آشنا کردیم و در اینجا نیز قصد داریم به طور خلاصه مراحل اجرای قیرگونی روی پشت‌ بام را برای شما بیان کنیم.

  • در ابتدای کار نیاز است که سطح پشت‌ بام را سیمان‌ کاری کنید. این کار باید به شکلی انجام شود که سیمان تمامی ترک‌های روی سطح را بپوشاند و امکان چسباندن قیرگونی در تمام سطح فراهم شود.
  • پس از سیمان‌کاری پشت‌ بام، باید قیر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روی سیمان بچسبانید. در این مرحله از قیرگونی پشت‌بام، پخش قیر را در تمامی سطح سیمان با دقت انجام دهید.
  • پس از انجام این دو مرحله، نوبت به پهن کردن گونی روی قیر می‌رسد.
  • در پایان نوبت به مخلوط کردن قیر نرم و سخت و در نهایت پهن کردن آن روی گونی می‌رسد. در این مرحله توجه کنید که گونی پاره نشود.

برای انجام قیرگونی و مطالعه بیشتر، پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی وسایل قیرگونی را نیز مطالعه فرمایید.

مواد موجود در قیرگونی

همانطور که در کلمه‌ی قیرگونی مشخص است، مصالح مورد نیاز برای این کار قیر و گونی می‌باشد. قیر ماده‌ای سیاه یا قهوه‌ای مایل به سیاه رنگ است که دارای چسبندگی بالا است و از مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت برخوردار است. مقاومت بالای قیر، آن را برای استفاده در عایق‌کاری مناسب کرده است. گونی نیز پارچه‌ای‌ است که بیشتر برای ساخت آن‌ها از الیاف کنف، چتایی و شاهدانه استفاده می‌شود.

نکات مهم در قیرگونی

نکات مهم در قیرگونی

آنچه که در قیرگونی پشت بام و ماندگاری آن، اهمیت بسیار زیادی دارد، نکاتی مانند، بررسی کردن شرایط آب و هوایی و غیره است. به هیچ وجه نباید این عمل، در حین بارندگی باران، برف یا پس از آن نیز، انجام شود. زیرا تشکیل شدن حباب در زیر کار، باعث کاهش پیدا کردن عمر قیرگونی می‌شود. در ادامه به نکات مهمی که در قیرگونی وجود دارد، می‌پردازیم:

  • عایق‌بندی

در ابتدای کار باید مطمئن شوید ساختمان شما توان تحمل وزن قیرگونی را دارد، زیرا اگر به این موضوع توجه نشود، پیشامدهای فاجعه‌باری مثل ریزش سقف ساختمان ممکن است رخ دهد.

  • تست عایق‌بندی

پس از اتمام قیرگونی نیاز به تست است، این تست باید یک روز پس از اتمام کار صورت بگیرد. پس از انجام عمل آب‌گیری، در صورت نفوذ آب به سطوح پایینی، باید محل نفوذ آب با یک لایه قیر و گونی پوشانده شود.

  • فصل انجام کار

فصول سرد سال برای انجام قیرگونی توصیه نمی‌شود، زیرا سرمای هوا می‌تواند موجب سرد شدن قیر شود و در نتیجه آن چسبندگی آن کاهش پیدا می‌کند.

جمع بندی و سوالات متداول قیمت قیرگونی روی پشت بام

قیرگونی از نفوذ کردن آب به داخل آن، جلوگیری می‌کند؟

جواب این سوال به نحوه‌ی اجرای قیرگونی، بستگی دارد. و در صورتی که، قیرگونی به صورت درست و اصولی، پیاده‌سازی بشود، انتظار نفوذناپذیری در برابر آب را، می‌توان داشت.

قیمت قیرگونی پشت بام چقدر است؟

هزینه قیرگونی به عوامل مختلفی، مانند مساحت سطح موردنظر، بستگی دارد. با این وجود نسبت به سایر روش‌ها، ارزان‌تر می‌باشد. برای استعلام قیمت قیرگونی می‌توانید با کارشناسان ایزوگام ایران تماس حاصل بفرمایید.

شما می‌توانید برای برآورد قیمت قیرگونی پشت بام و نحوه اجرا آن با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. تیم متخصص ایزوگام ایران با سال‌ها تجربه، آماده خدمت رسانی به شما در زمینه‌های مختلف عایق بندی مثل پخش آسفالت، نصب ایزوگام و مواردی از این قبیل می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش