ایزوگام فویل دار چیست؟ تفاوت ایزوگام فویل دار و بدون فویل

ایزوگام فویل دار

معمولاً دو نوع ایزوگام (عایق رطوبتی ضد نم) بر اساس روکش در بازار وجود دارد، که یکی از آن‌ها ایزوگام فویل دار است. همچنین دو نوع روکش برای ایزوگام‌ها موجود است: فویل آلومینیومی و نایلکس (پودر). امروزه در بیشتر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از ایزوگام فویلدار استفاده می‌شود. در این میان، وجه تمایز ایزوگام فویل دار و ایزوگام بدون فویل در نوع پروژه و محلی که قرار است ایزوگام روی آن نصب شود، می‌باشد.

در گذشته، برای عایق‌کاری سطوح مختلف مانند: پشت بام‌ها، کف استخر و غیره، از قیر استفاده می‌شد. اما استفاده از آن، هم خطرناک بود و هم کیفیت پایینی داشت. از این رو، ایزوگام به وجود آمد که هم کم خطر است، هم نصب آن آسان است و هم کیفیت بالایی دارد. ما در این مقاله قصد داریم یکی از انواع ایزوگام‌ها، یعنی ایزوگام فویلدار را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ایزوگام فویل دار چیست؟

همانطور که گفتیم، ایزوگام‌ها از دو روکش فویل آلومینیومی و نایلکس تشکیل شده اند، که ایزوگام فویلدار آلومینیومی بیشتر در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر روی ایزوگام پرس می‌شود. ورق‌های آلومینیومی کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارند.

 فویلی که در ایزوگام فویل دار استفاده می‌شود از جنس آلومینیوم است که دارای ضخامت و عرض مشخصی می‌باشد. لازم به ذکر است که فویل، هیچ تاثیری بر روی کیفیت ایزوگام ندارد. اما فروشندگان در اکثر مواقع، ایزوگام‌های فویل دار را به خریداران توصیه می‌کنند که بیشتر از زیبایی برخوردار است تا قدرت و کیفیت.

 البته یکی دیگر از ویژگی‌های ایزوگام فویلدار این است که، از خراب شدن و شل شدن قیر در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند؛ یعنی آلومینیوم باعث می‌شود که نور خورشید وقتی به سطح زمین می‌تابد، منعکس شود. (از آنجایی که ایزوگام فویل دار بسیار ضخیم است و باعث انعکاس نور خورشید می‌شود، در مکان‌هایی که سطوح آن در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

فویل یا آلومینیوم یک عیب بزرگ دارد، آن هم این است که، اگر بر روی پشت‌بام‌ها نصب شود، می‌تواند هنگام بارش و به ویژه رعد و برق، بسیار خطرناک باشد؛ زیرا فویل مانند یک رسانا عمل می‌کند و خطر برق گرفتگی در زمان‌های ذکر شده را بیشتر می‌کند.

ایزوگام فویل دار درجه یک

نقش فویل‌های وارداتی روی مقاومت ایزوگام فویل دار

جدیدترین و بهترین انواع ایزوگام فویلدار وارداتی عبارتند از: طرح‌های چمنی، سنگی، سرامیکی، آجرنما، شینگل، ورساچه و لانه زنبوری. از این نوع فویل جهت بالا بردن کیفیت ایزوگام استفاده شده و مقاومت بالایی دارد. کاربرد این نوع ایزوگام در سقف، دیوارها، زمین‌های بازی و پارکینگ می‌باشد.

بهترین ایزوگام فویل دار

ایزوگامی که ۷۰ درصد آن از قیر پلیمیری ساخته شده باشد، بهترین ایزوگام است.

  • خشک و تمیز بودن سطحی که قرار است ایزوگام شود.
  • روی سطوح خراب و قدیمی نباید ایزوگام انجام داد.
  • دمای محیط باین بین ۵+ تا ۴۰+ درجه سانتی‌گراد باشد.
  • شکاف‌ها و ترک‌ها باید ترمیم شوند.
  • از استفاده وسایل نوک تیز جهت ضربه زدن به سطح عایق شده، بپرهیزید.
  • تمام سطوح پشت بام‌های لبه‌دار باید عایق شود.
  • قبل از نصب حتما قدرت ساختمان را بسنجید.
  • بعد از اتمام نصب، سطح را آب بگیرید تا مشکلی وجود نداشته باشد.

نکته: اگر نصب ایزوگام فویل دار به درستی انجام شود، طول عمر ایزوگام زیاد خواهد بود.

نکات هنگام  مهم نصب ایزوگام فویلدار

تفاوت ایزوگام فویل دار و ایزوگام بدون فویل

برای خرید ایزوگام خوب به صورت عمده، باید در انتخاب آن دقت داشته باشید و بر اساس آب و هوای منطقه و نوع کارکرد، خریداری نمایید. حال به یک سری از تفاوت‌های بین ایزوگام فویلدار و ایزوگام ساده (بدون فویل یا بدون روکش) می‌پردازیم:

  • ایزوگام فویلدار بیشتر روی بام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورتی که ایزوگام ساده در دیوار و کف حمام و آشپزخانه.
  • ضخامت ایزوگام فویلدار بالا است و ایزوگام ساده به صورت استاندارد تولید می‌شود.
  • قیمت ایزوگام درجه یک بدون روکش ارزان‌تر است.

خرید ایزوگام فویل دار از ایزوگام ایران

برای پی ساختمان چه ایزوگامی مناسب تر می‌باشد؟

ایزوگام بردین پیشنهاد ما به شما است. که در دو نوع فویل دار و ساده می باشد.

فرق ایزوگام فویل دار و ساده در چه می‌باشد؟

ایزوگام فویل دار، دارای یک فویل آلومینیومی می‌باشد و برای سقف بسیار مناسب است. اما در ایزوگام ساده، نایلکس می‌باشد و برای داخل ساختمان و سرویس‌های بهداشتی مناسب می‌باشد، زیرا نور آفتاب به آن نمیخورد.

اگر به دنبال خرید بهترین و با کیفیت‌ترین ایزوگام فویدار هستید، جهت خرید ایزوگام می‌توانید ایزوگام ایران را انتخاب کنید. ایزوگام ایران از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه ایزوگام و قیرگونی فعالیت می‌کند. با انتخاب ایزوگام ایران، می‌توانید از خدمات مختلف با بهترین کیفیت بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با دفتر مرکزیاستعلام قیمت و سفارش